setakat hari ini .da dua kali marah...marah betul2 marah..
first with someone yg susah nak cakap benar, semestinya atas sebab nak bela diri-tapi i tahu dia tak cakap benar..yang fakta...ending up dia pulak nak marah kita bila kita curiga kat kebenaran kata2 dia..
second with account dept here; da dekat 3 minggu i hantar fail requested refund for one of the purchaser yg beli lot banglo; fail hantar terus pada bos dia, tup2 bila nak semak, fail hilang, berhari2 cari tak jumper, mulalah nafikan, konon tak terima faillah, itulah inilah..kot2 terjumpa pulak kat meja one of the clerk..tak ke sengal..abih bila i tahu fail da jumpa selasa ari tu, i cakap dgn akauntan tolong cepatkan, dia asyik ok ok nak buat; tadi tanya lagi rupanya tak buat2, dia suruh pulak rujuk kat penolong dia, i ni bola dah jadiknya..purchaser hari2 sms tanya cek..sapa tak hangin???
kewangan kat sini satu hal, selalu rasa unit tu gah buat keja..tapi terhempuk2 gek..kalau salah dept lain ke, wah bukan main menuding jari tak turun2..sendiri punya lembs tak sedar2 ...
ini bukan i cakap sorang ok, most of us kat sini tahu sikap unit tu...dalam meeting kalau dengan ceo macam bagus, yes man manjang- cakap pon pang tunjuk bagus- cari salah orang pun bagus
tapi bila kena keja lebih sikit..pandai nak mengelak..
bayangkan kalau i ni pun boleh ditolak sana-sini apalagi orang lain..orang luar
wah hari jumaat ni keja ku nak marah2 pulak, kan..
nak sabar? ada masa kena sabar..tapi nak tahan sabar tak bolehlah.....da kerap sangat berlaku
No comments:
Post a Comment