Thursday, May 10, 2012

Happy besday to me


hari ni tuan tanah telah mencapai usia 43 tahun..mestilah bersyukur pada Allah yang telah memanjangkan usia dan memberi izinNya untuk hamba yang hina ini terus bernafas di bumiNya..diberi peluang meneruskan hidup bersama suami, anak2 keluarga rakan taulan..muga Allah akan memberikan rahmat, hidayah & kesejahteraan hidup, memperkukuhkan iman,jauhkan i dari malapetaka, memberi kesihatan yang baik.. dan menjadikan i  isteri ibu dan anak yang solehah..amin insya'Allah..

sekejapan rasa da berusia 43 tahun...

kalau cakap tentang pencapaian hidup berkerjaya, i rasa ianya adalah sederhana..i punya karier yang baik..alhamdulillah..

daripada aspek kehidupan, syukur dengan rezeki Allah..sekarang dalam proses membeli rumah semula setelah kedua2 rumah yang ada dijual kerana faktor penghijrahan hidup..dari nilai ke melaka..insya'Allah hujung tahun ni kami akan hidup di bawah bumbung rumah sendiri..kemewahan hidup i adalah sederhana- tidak kaya tidak susah, cukup makan pakai dan pelajaran anak2..amin..itu yang penting

kegembiraan hidup..syukur juga..i bahagia dan gembira dengan kehidupan berkeluarga bersama suami..sikit2 terkehel dan tergigit lidah adalah biasa..namun segala dugaan itu ada manisnya..hubby seorang yang amat bertanggungjawab dan lovely too..walaupun hidup kini terpisah seketika, i selalu berdoa muga Allah cepat2 beri peluang untuk hubby dapat berpindah ke melaka ni atau yang dekat2..

ada rezeki, ada sesuatu yang i da hajat dalam hati untuk my parents tapi biarlah hanya i yang tahu..sampai masa i akan maklumkan juga..

hope tat this year i akan menjadi hambaNya yang lebih dekat padaNya, lebih berjaya dalam kehidupan, jadi isteri yang lebih cool dengan hubby, lebih sabar dengan anak2 dan mengahrapkan sesuatu yang lebih menggembirakan daripada anak2 khususnya yang berkaitan dengan kejayaan menuntut ilmu..lebih sabar dan tabah dengan dugaan hidup dan lebih memberi masa kepada ibubapa i sendiri...

happy besday to me..menginjaknya usia adalah satu peringatan bahawa perjalananan hidup esok lusa tidak sama dengan hari ini... segalanya adalah ketentuanNya juga..



No comments: