Thursday, December 22, 2011

"Pengorbanan" perempuan

Allah mengurniakan perasaan yang lembut kepada seseorang wanita; itu fitrah alam..walau macamana pun garang dan bengis seorang perempuan tu, tetapi dia tetap memiliki satu perasaan yang lembut dan halus;
tanyalah mana2 perempuan pun; itu kebenaran

perempuan ni disebabkan memiliki perasaan demikian, tu yang banyak terkorban "diri" pada sang lelaki;
perempuan yang ada anak2 pula selalu cair dengan apa saja permintaan dan kehendak anak2, rela berkorban keinginan sendiri demi untuk memenuhi permintaan anak2;
perempuan yang bergelar isteri pula, berkorban apa saja untuk suami, membantu suami sana sini, keluar bekerja, kalau dapat suami yang kurang mampu pula berkorban keinginan untuk menyenangkan suami..
perempuan yang bergelar pekerja pula, suruh buat apa saja pun sanggup, hahaha tu yang ramai kat ofis jadi "mangsa" orang lelaki untuk buat itu dan ini...tak pandai melawan tak sampai hati nak protes dsbnya..

iya..pengorbanan perempuan itu bermacam2..dan kerelaan berkorban itu adalah kerana perasaan yang lembut dan halus yang ada dalam diri seorang perempuan..

tapi camne lah perempuan tu dipandang dihargai dan dinilai...........kan????????????

2 comments:

Lya Colours said...

banyak btol pengorbanan kita ni
bukan orang tau pon kan
kalau tak di hargai tu, haih
bukan mintak hadiah mahal2 ke
dengan ucapan pon ok apa kan

Irfa said...

betul tu..banyak korban rasa dan keinginan janji keluarga bahagia.anak2 dan suami adalah keutamaan.dan smoga pergorbanan itu berbaloi.insya Allah