Wednesday, August 24, 2011

Sukan sekolah "SK BB 2"

above are the photos taken during nashwa's school sport's day..
she took part in musical senamrama and 4x1oom relay- her team won second place..
mama attended the event with nazwa as hubby was away ...

23rd Ramadhan 1432H

alhamdulillah hari ke 23 berlalu sudah dan kami sekeluarga dpt menyempurnakan ibadah puasa dengan baik..just goreng kuetiaw, sata goreng dan buat bubur nasi (da lama mengidam) serta goreng ikan bilis..rendang smlm ade so mkn dengan bubur sedap...

planning with hubby utk bakar lemang di kampungku...sebab raya ni turn kampungku..suruh mak tempah buluh lemang dlm 20 batang..hubby ni suka kalo ade kerja2 utk dia- especially itu expertise dia..
saja buat lebih nanti bolehlah dibahagi2kan dan bwak balik rumah MIL sekali..

dari segi persiapan insya'Allah utk anak2 da 90%..cuma nk carikan tudung utk kakak n nashwa;kakak biasalah senarai dia x abis2 lagi..hah gi mintak kat ayah ok..(mama ni bajet)..da hubby kata "i will spend for raya, u keep urs"..tats my luv yg x kedekut bile ade...rezeki ..amin


Tuesday, August 23, 2011

22nd Ramadhan 1432H

semlm after lunch, lif rosak so i have to wait at the lobby for almost half an hour -went out to mydin beli brg dapur utk masak sikit..they asked me to take the staircase...sory beb, em at 7th floor..x ke #** nak naik tangga esp waktu posa ni..

semangat keja da mula merudum...kepala ingat nk raya..persiapan itu dan ini...mcm2 ada dlm fikiran..
anyway, keja ofis tetap disiapkan juga..

hubby said tat he will be back for buka posa..so i buat mee kuah bergedil rendang ayam kampung...and goreng ayamas chicken pop tu..hubby beli murtabak dan ayam goreng berempah...sampai sahur pun murtabak tu tergolek xder yg usik...

seperti mlm2 sebelumnya me n hubby berbisik2 nak kuar mlm ke bazar cempaka lepas anak2 tido tapi masih gagal sebab my youngest x tido2..mcm tahu2..finally hubby went out mengeteh with his fren, i pun rase x larat terus zzzzzzzzzzzzz

Monday, August 22, 2011

the ending of our house hunting...

our house hunting insya'Allah will come to its end..we finally decided to buy the semi-d house at tmn bt berendam putra at RM346k.so within these few days (latest by this wednesday) we will pay the booking fees of rm5k to the developer...n we have agreed to choose no 18...

so much happy;after a year became a tenant we will stay at our own house;
keseronokan seperti sebelumnya akan dinikmati semula..yelah before tat we used to stay at our own house do watever we want n staying in a rental house alwaz drives me psycho sikit...

mudah2an di bulan mulia ini Allah mempermudahkan urusan kami..


21st day of Ramadhan 1432H

continue with shopping activities (i loikeee)...we have got everything for nafis, so yesterday we tried to complete the needs for kakak n the two..for the two tinggal kasut je pun..so we headed to MP..
once settled for the two, gi pulak ke DP as kakak nak beli jeans di MnG kat DP...layanje..

balik tu my mum's house...simple meals-mee rebus, karipap n cempedak goreng, on d way back hubby singgah beli ikan jenahak fresh cost abt RM70, upon request i buatkan asam pedas..

for info em yet to get anything for myself so ingatkan mlm nak g dating kat Bazar Cempaka tapi again x jadi sebab si kecik masih tak tido even day pukul 12 tghmlm..yg tido, mama dan ayah.

sebelum tido aku melipat 2 bakul baju, dan x sempat buat ironing ...takpe lepas sahur bole buat sikit2..

20th day of Ramadhan 1432H

On this day, we just stayed at home..hubby went to Bangi about 2pm ..he sent his car there to a chinese mechanic on friday..the mechanic quoted him about RM7k for the costs of changing the gear box, stering box (?) allignment etc..unhappy with the figure so he decided to check the spare parts proposed by the mechanic..

earlier we went to Eng Development to fill in d form and requested until this wednesday to pay the booking fees of RM5k..most probably we will finalise the purchase..i da berangan mcm2 utk rumah tu  sampai hubby kena "dont think about anything else, get the house first;tat is important"...betul gek kan..rumah lum confirm, berangan je lebih..balik tu sempat gi beli karpet di Astana Moda depan Melaka Sentral..hubby ni kekadang taste dia tinggi daripada aku bila beli sesuatu, aku lebih ekonomik tapi since he paid for it..ikut jelah janji portion i u x potong sudah..

i just prepare chicken burger for breaking fast..while waiting for hubby to come back..
we had dinner at Rashid Corner then went to JJ dlm kul 9 pm..

even dah kenyang makan dinner, anak2 mcm biasa mesti nak extra food so take away few meals from McD..hubby layankan aje...biaselah bab2 makan ni....recahed home about 11pm..planned to go out kat Bazar Cempaka tapi kepenatan so tak jadiklah pegi... see wat on sunday..

Saturday, August 20, 2011

19th Ramadhan 1432H

yesterday i was on leave;supposed to go to kay ell but as usual, last minute was cancelled...just stay at home...

hubby came back early about 3.30pm...pergi tengok rumah yg nak beli,,even tho da tgk hari tu but kena pilih lagi sekali so gi lagi...finally we decided to choose no.18..the design was posted in my previous entry..mudah2an Allah permudahkan urusan kami

rasa mcm malas nk masak tetapi hubby said tat home-cooked is always d best so mengenangkan he seldom around to break-fast at home i cooked him masak lemak cili padi ayam kampung;also masak tumis air cendawan, ikan tenggiri masak senchuan dan rebus telur asin...

kakak was not fasting but went out to new JJ with her frens..have to fetch her so we went there soping sekali..sempat grab baju tido for the two n blouse utk skirt mereka yg memang lum dibeli ..n bought adidas watch for the only boy..yg lain nak jam swatch so kena cari lagilah nanti..i suka beli sikit2 ni sbb dapat peluang keluar selalu..

minum2 jap dan reached home selepas antar kwn kakak at about 12.15pm...lipat baju dan gosok yang perlu...projek lepak with hubby sambil borak;finally agaknya tido dlm kul 3 pg kot...nasib baik tak terlajak sahur tetapi normally before sleep i will pray to Allah to permudahkan aku bgn sahur ..alhamdullilah dengan izinnya setakat ni kami tak pernah miss sahur...