something really funny happened to me yesterday....i went mydin during lunch time to buy some groceries with my fren..while step out from the car she sounded me."eh..nape kasut ko lain lain" hahahaha noticed that salah pair kan kasut...carilah dlm kereta kot ada another shoes or sandal...x der pulak so takkan i nak balik ofis tukar kasut, x kosa so i cakap, "takpelah, jalan je..org kan perasan (obviously can see sebelah kelabu and sebelah hitam)..so without bothering other peoples, i pun jln..buat bodo..
dahtu masa nak balik we singgah di kedai tudung...masa nak bayar cashier tu bisik "kak, nak cakap sikit boleh, jgn marah..ade org kata akak pakai kasut salah, akak perasan x?" lagilah mcm gile aku gelak terus ckp "ye dik, akak tahu, time kasih"
entah bengong aper aku ni...
so utk iftarnya aku buat mee goreng, kari kambing, goreng roti boom segera dan popiah...hubby balik berbuka; itupun da dekat kul 8 pm..
dlm kul 10.30 mlm, bole lagi layan g mcD sebab our little princess sibuk nak makan aiskrim..ikut sahaja kehendak dia sebab da janji nak cover supaya dia x nangis gi tadika...
Wednesday, August 17, 2011
Tuesday, August 16, 2011
15th day of Ramadhan 1432H
berbuka semlm dgn juadah yg sederhana-just goreng kuetiaw, calamari, roti canai segera mkn dgn leftover rendang dan cendol;but the taste of cendol was so bad (beli kt mydin) dan roti canai pulak da rasa x sedap sgt;may be da lama simpan;anyway anak2 kenyang juga...walaupun nampak mcm kurenggg happy.
seperti biasa i felt tired n belumpun kul 9 da tido kot...baju pun x berlipat..nasib baik x byk..
so hari ni da ada plan nak masak aper especially kalau hubby balik berbuka..nak cover mknan semlm yg agak mengecewakan kot..
anyway, have to go now; i have to prepare for the meeting...continue later;c u ya
seperti biasa i felt tired n belumpun kul 9 da tido kot...baju pun x berlipat..nasib baik x byk..
so hari ni da ada plan nak masak aper especially kalau hubby balik berbuka..nak cover mknan semlm yg agak mengecewakan kot..
anyway, have to go now; i have to prepare for the meeting...continue later;c u ya
Sunday, August 14, 2011
dialog hati
sejak kebelakangan ini frankly speaking i feel tat i have been neglected by someone..(do i have to mention)..sindrom "ader aku kesah"macam rancak sgt berkembang sampaikan aku rasa yg betul2 terpinggir; aper yg aku rasa, aper yg aku mahu, da x dipeduli....
mulalah merasa hiba, sedih..semuanya dalam hati-bila sendirian tahu2 mengalir airmata..ke aku je yg mudah sensitif kebelakangan ni...nape ek...
bukan aku tidak menilai diri sendiri...aku tahu di mana letaknya tahap penilaian diri sendiri...bukannya aku x sedar kelemahan diri sendiri..tetapi senario yang berlaku adalah provokasi melampau selalu menjadikan aku hilang pertimbangan, tapi dari segi kewarasan, aku masih stabil..persoalannya ader ke, kalangan yang mencetuskan provokasi pd diri aku ini sedar atau tidak kesan tindakan mereka itu pd aku;menimbulkan amarah aku..
kalau aku seorang perlu menerima dan memahami apa yg diperlakukan ke atas ku; adilkah itu..
kalau aku diperlekehkan emosi dan perasaanku;wajarkah itu..
kalau aku dihargai;................................................................................rugi agaknya????????????????????
14th Ramadhan 1432H
,hari ni seharian di rumah...banyak kerjaan yang dpr\t dibereskan..mesin lada, cuci simen, gosok baju, basuh cadar...utk berbuka pun masak di rumah, mee kuah dan rendang,sagu gula melaka dan ada leftover bergedil...
sudahnya aku kepenatan...
terkilan dengan someone...yelah sekrg ni i have to accept watever people said...coz da ada pengakuan tat "dont care about wat others think or say, as long as xx happy with myself"..the phrase tat i remember so much now..atau istilah mudah "ader aku kisah"...
sudahnya aku kepenatan...
terkilan dengan someone...yelah sekrg ni i have to accept watever people said...coz da ada pengakuan tat "dont care about wat others think or say, as long as xx happy with myself"..the phrase tat i remember so much now..atau istilah mudah "ader aku kisah"...
13th day of Ramadhan 1432H
semlm adalah hari bersopping, tat was the part tat i like soooooooo much..started at Parkson MP..nothing special, just bought a pair of shirt for nazwa then we went out to the other shops...we went to PONEY n grabbed some clothes for nashwa n nazwa...nafis as usual wil push here n there like a small kid kalau barang utk dia tak beli legi..so when to Al-ikhsan to get some stuffs for him:baju kasut tshirt...baru senyap..while waiting for hubby sembahyang kami went to the Body Glove shop...turn kakak pulak mencari kemeja yg katenya trend sekarang;masa nak balik we passed by the , tengok pulak kat lower ground ada sale kemeja AD so bought him empat helai kemeja utk keja- fully sponsored by Mama (baikhati dpt saguhati ofis,yg lain2 tetap hubby sponsored)
plan asal nak gi kl tetapi apabila aku memikir dan mengenangkan ke"jam"man (aderke) maka aku pun telahpun membatalkan hasrat tu; walaupun di melaka ni the hot brand are so limited but u will feel comfortable n enjoy do ur shopping;no traffic conggested
then ke klebang menyampaikan hajat hubby yg nak mkn keria kelebang yg femes seantero melaka..meneruskan perjlnan ke Pantai Puteri saja2 mencari ikan segar-dpt tenggiri sotong dan udang laut..
balik rumah aku speri biasa bersih dan cuci lauk;bersiap2 utk buka di luar hari ini;ye it was the first time kami berbuka di luar atas request anak2 dan mama yg dah 2 minggu bersilat hari2 di dapur..kira rest daylah..so kami ke hotel permaisuri sebab murah rm25 per head (adult) n kids rm15;foods were so n so;bolehlah...
meneruskan agenda sopping ke melaka mall ; ade org sempat beli kasut keje while aku tak abis2 membelikan baju budak dua orang yg kecil tu..they need xtra shirt sebab bebudak kan baju cepat kotor ...(alasan mama walhal geram tengok baju yg cantik2 for girl like them)
hubby said that he already spent about rm2k..."honey;kasut kakak, nashwa n nazwa lum lagi tau,baju tido mereka pun mama lum beli"...lagi satu, em yet to buy anything for me,jgn lupa tu...never mind mama; u have another two weekends to spend...
plan asal nak gi kl tetapi apabila aku memikir dan mengenangkan ke"jam"man (aderke) maka aku pun telahpun membatalkan hasrat tu; walaupun di melaka ni the hot brand are so limited but u will feel comfortable n enjoy do ur shopping;no traffic conggested
then ke klebang menyampaikan hajat hubby yg nak mkn keria kelebang yg femes seantero melaka..meneruskan perjlnan ke Pantai Puteri saja2 mencari ikan segar-dpt tenggiri sotong dan udang laut..
balik rumah aku speri biasa bersih dan cuci lauk;bersiap2 utk buka di luar hari ini;ye it was the first time kami berbuka di luar atas request anak2 dan mama yg dah 2 minggu bersilat hari2 di dapur..kira rest daylah..so kami ke hotel permaisuri sebab murah rm25 per head (adult) n kids rm15;foods were so n so;bolehlah...
meneruskan agenda sopping ke melaka mall ; ade org sempat beli kasut keje while aku tak abis2 membelikan baju budak dua orang yg kecil tu..they need xtra shirt sebab bebudak kan baju cepat kotor ...(alasan mama walhal geram tengok baju yg cantik2 for girl like them)
hubby said that he already spent about rm2k..."honey;kasut kakak, nashwa n nazwa lum lagi tau,baju tido mereka pun mama lum beli"...lagi satu, em yet to buy anything for me,jgn lupa tu...never mind mama; u have another two weekends to spend...
Friday, August 12, 2011
12th day of Ramadhan 1432H
sekejap je dah hari ke 12 puasa...
tengahari tadi waktu lunch break aku gi ke dewan MITC ada sale oleh The Store.Tak ramai orang,maybe kurang promosi..barang pun oklah..yg branded x de sangat pun..
plan nak gi KL besok,shopping baju raya bebudak..tetapi memikirkan kesibukan dan suasana di KL yang selalu jam maka aku pun finally decided to do shopping di Melaka aje..
for buka puasa or iftar aku buat sup tulang..sambal ikan bilis kemang aka binjai, sayur campur , ikan kembung goreng dan bergedil..hasil tangan kakak dan nafis...
tapak kaki ni macam tak selesa; macam nak g buat urut refleksologi tapi hubby mcm malas nak bawa...so aku pun bertengek atas katil my my lappy sambil2 update blog, melayan fb..
dan bebudak ni dok bermain menjerit2;jap lagi ade yg menangis la tu..macam biasa..suka2 bermain bersama endingnya kena sakat..terus menangis...
tengahari tadi waktu lunch break aku gi ke dewan MITC ada sale oleh The Store.Tak ramai orang,maybe kurang promosi..barang pun oklah..yg branded x de sangat pun..
plan nak gi KL besok,shopping baju raya bebudak..tetapi memikirkan kesibukan dan suasana di KL yang selalu jam maka aku pun finally decided to do shopping di Melaka aje..
for buka puasa or iftar aku buat sup tulang..sambal ikan bilis kemang aka binjai, sayur campur , ikan kembung goreng dan bergedil..hasil tangan kakak dan nafis...
tapak kaki ni macam tak selesa; macam nak g buat urut refleksologi tapi hubby mcm malas nak bawa...so aku pun bertengek atas katil my my lappy sambil2 update blog, melayan fb..
dan bebudak ni dok bermain menjerit2;jap lagi ade yg menangis la tu..macam biasa..suka2 bermain bersama endingnya kena sakat..terus menangis...
11th day of Ramadhan 1432H
for 11th day of ramadhan we had fried macaroni, cekodok isi ketam, ayam goreng n calamari rings...
happy to see the kids having the foods especially nafis, makan macaroni tu almost 4 bowls n finished up the leftover after isyak..my goodness.
.i fried almost 18 pieces ayam n tat also gone with the wind hahaha...n d cekodok i aje yg makan sebab my favourite,kan.
this year we are saving jugalah coz belum lagi berbelanja sakan beli makanan di luar..cuma masa second day buka puasa ari tu hubby beli karipap 3 keping dan kasui pun 3 keping..masa bangun sahur, found out masih ada karipap which lastly masuk bakul sampah..and the second time we bought foods from PARAM adalah waktu berbuka di rumah MIL, just nak tambah makanan sebab ramai..i cooked every day..even a simple menu...happy tengok anak2 makan...tat is y every weekend my hubby n i will go to market beli lauk2 basah untuk stok masakan..i tried to cook something special kalau hubby balik..its so meaningful having food together with him.
i will use my best effort to publish d photos of the foods when i have my own DC......
happy to see the kids having the foods especially nafis, makan macaroni tu almost 4 bowls n finished up the leftover after isyak..my goodness.
.i fried almost 18 pieces ayam n tat also gone with the wind hahaha...n d cekodok i aje yg makan sebab my favourite,kan.
this year we are saving jugalah coz belum lagi berbelanja sakan beli makanan di luar..cuma masa second day buka puasa ari tu hubby beli karipap 3 keping dan kasui pun 3 keping..masa bangun sahur, found out masih ada karipap which lastly masuk bakul sampah..and the second time we bought foods from PARAM adalah waktu berbuka di rumah MIL, just nak tambah makanan sebab ramai..i cooked every day..even a simple menu...happy tengok anak2 makan...tat is y every weekend my hubby n i will go to market beli lauk2 basah untuk stok masakan..i tried to cook something special kalau hubby balik..its so meaningful having food together with him.
i will use my best effort to publish d photos of the foods when i have my own DC......
Subscribe to:
Posts (Atom)